Mity o nauce języka angielskiego - mit nr 3


Zapraszam na kolejną odsłonę z cyklu mitów o nauce języka angielskiego, w którym przez pięć kolejnych dni prezentuję błędne przekonania, z którymi zetknęłam się w swojej pracy jako lektor języka angielskiego. Dzisiaj mit nr 3, czyli …
❌ wymowa nie jest ważna
💡 wymowa jest decydującym czynnikiem, który ma wpływ na bycie zrozumiałym przez naszego rozmówcę.
Przytoczę tutaj dwa polskie słówka: „pompka” i „bombka”. Czy naprawdę nieistotne jest który wyraz wymawiamy i czy zostaniemy zrozumiani zgodnie z naszymi intencjami?
Pamiętam rozmowę z osobą niepolskojęzyczną, która jednak zdołała opanować nasz trudny język w stopniu biegłym. Rozmawiałyśmy i filmach, więc zadałam typowe pytanie: o czym jest ten film. Na to ta osoba pomyślała chwilę i odpowiedziała: wiesz, to taka typowa historia o księdzu z bajki. Dopiero po dłuższej chwili konsternacji zrozumiałam, że film jest zapewne typową komedią romantyczną o księciu z bajki.
W swojej pracy z uczniami kładę duży nacisk na wymowę. Pokazuję kilka prostych zasad i sztuczek, dzięki którym w krótkim czasie można wyeliminować większość błędów. Dzięki temu uczniowie widzą zmianę na lepsze, a to dodaje im motywacji i pewności siebie.
Czy przekonałam Was, że wymowa jest jednak ważna?

Komentarze

  1. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jakoś nigdy się na tych kwestiach nie skupiałem i muszę przyznać, że dla mnie bardzo ważna jest nauka języka angielskiego. Fajnie, ze w przypadku dzieci dobrze sprawdzają się gry do nauki angielskiego https://earlystage.pl/blog/2020/09/29/gry-do-nauki-jezyka-angielskiego/ i ja również je stosuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Co by nie było, to zawsze dobra książka do nauki języka angielskiego może się przydać. Moim zdaniem bardzo fajnie sprawdzają się również ćwiczenia umieszczone w https://universe.earlystage.pl/universe/freebies-dla-nastolatkow i ja z nich także bardzo chętnie korzystam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty