Mity o nauce języka angielskiego - mit nr 2

Zapraszam na kolejną odsłonę z cyklu mitów o nauce języka angielskiego.
 Dzisiaj mit nr 2, czyli...



❌ gramatyka nie jest mi potrzeba
✔️prawda: trzeba najpierw poznać gramatykę, aby następnie o niej zapomnieć i używać angielskiego w sposób poprawny i naturalny

Często spotykam się z argumentacją uczniów, że nie znają zasad gramatyki języka polskiego a język polski opanowali. W rzeczywistości jednak każdy na wczesnym etapie rozwoju językowego opanował podstawowe zasady języka ojczystego, a następnie o nich zapomniał. Kiedy obserwujemy dzieci możemy zauważyć, że kiedy popełnią błąd, rodzice poprawiają go. Nauka w szkole podstawowej także obejmuje zasady gramatyczne czy wyjątki. Następnie osiągamy poziom (najczęściej w wieku wczesnoszkolnym) kiedy używamy języka ojczystego mniej więcej poprawnie. Przecież nie każdy opanował język ojczysty tak samo sprawnie i nie każdy posługuje się nim tak samo poprawnie i na takim samym poziomie. 

Wiek wczesnonszkolny to około 7-8 lat. Czyli po 7-8 latach osiągamy poziom biegłości językowej pozwalający na swobodne i poprawne komunikowanie się, który i tak musimy ćwiczyć i rozwijać na lekcjach polskiego.
Czy bylibyśmy zadowoleni z takiego poziomu języka obcego po 7 latach nauki🤔? Z pewnością nasze oczekiwania są większe.


Po 7-8 latach nauki języka obcego możemy osiągnąć pełną biegłość językową, pod warunkiem nabycia solidnych podstaw gramatycznych. Nagrodą za włożony trud (i wykonanie dużej ilości mechanicznych ćwiczeń i powtórzeń) będzie taki poziom znajomości języka, kiedy powiemy jakieś zdanie naturalnie, bez zastanawiania się jakiej formy użyć, a na pytanie czemu taka forma a nie inna odpowiemy jak native speaker: bo tak jest.

Zapraszam jutro na kolejną odsłonę cyklu i kolejny mit

Komentarze

Popularne posty